Vil hjelpe de som vil bli store i Kina

 
Vil hjelpe de som vil bli store i KinaMyrkdalen fjellandsby, Jarmund Vigsnæs Arkitekter. (Foto: Nils Petter Dale).
DOGA, stiftelsen for design og arkitektur, inviterer arkitektur- og bygningsrelaterte bedrifter til å bli med på et eksportprogram som skal hjelpe deg å bygge en forretningsstrategi for en vellykket inngang på det kinesiske markedet.
 
I Kina er det stor interesse for nordisk arkitektur og design. Mange vil lære av norsk vintersportssuksess, og i 2022 er det vinter-OL i Beijing. Den politiske oppmykningen har gjort markedstilgangen lettere for norske bedrifter. I samarbeid med DOGA lanserer Innovasjon Norge et nytt eksportprogram rettet mot Kina.
 
Gigantisk marked
Kina er det største byggemarkedet i verden, med et årlig volum på 12 milliarder kvadratmeter. Nye forskrifter for bærekraftig byggevirksomhet har resultert i en dobling av miljøsertifiserte bygg. Kina skal også være vertskap for Vinter-OL i 2022, og har erklært at 300 millioner kinesere skal få kjennskap til ski og skisport i løpet av de nærmeste årene. Til sammen gir dette et boom i byggingen av vintersportsrelaterte, bærekraftige bygg og anlegg.
 
Endringer i Kina
Det forventes at vintersportsindustrien skal nå 1250 milliarder NOK innen 2025, og det planlegges og gjennomføres for øyeblikket store investeringer i nye vintersportsarenaer, skoler, innendørs- og utendørs treningsanlegg, smarte byløsninger og ny infrastruktur. Den raskt voksende middelklassen i Kina endrer livsstil og ønsker seg en fritid fylt med naturopplevelser og sportslige aktiviteter, noe som gir vekst i utviklingen av fritidsboliger og fritidsmarkedet generelt.
 
Kina viser også stor interesse for nordisk arkitektur og design, med fokus på bærekraft og en balanse mellom naturen og nye elementer.
 
Nå inviterer Innovasjon Norge i samarbeid med DOGA arkitektur- og bygningsrelaterte bedrifter til å bli med på Global Growth Green Winter Building – et internasjonaliserings- og eksportprogram som skal hjelpe deg å bygge en forretningsstrategi for en vellykket inngang på det kinesiske markedet.
Programmet skal engasjere 8-10 relevante norske bedrifter, og består av:
Kick-off og 2-dagers samling i Oslo 4.-5. juni 2018.
Det blir en-ukes program i Beijing med workshops, seminarer, ekspertmøter etc., inkludert profilering på den norske paviljongen på World Winter Sports Expo 2018.
Samling i Oslo i oktober 2018 for å evaluere bedriftenes strategi mot det kinesiske markedet, og planlegging av evt. neste trinn.
 
Les mer her
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår