Satser på forbruker og proff

 
Satser på forbruker og proffSinnasnekker`n hjelper kunder i den nye byggvarebutikken Coop Obs! Bygg. (Foto: John Terje Pedersen)
To Coop-butikker har flyttet inn i de gamle lokalene til Smart Club på Alnabru. Byggevarehandel er en storsatsing for Coop i hovedstadsregionen.

To Coop-butikker har flyttet inn i de gamle lokalene til Smart Club på Alnabru. Byggevarehandel er en storsatsing for Coop i hovedstadsregionen.

I dag åpnet både Coop Obs! Hypermarked og Coop Obs! Bygg i de gamle Smart Club-lokalene på Alnabru, og Aftenposten melder om kaotiske tilstander og flere kilometer lange køer i forbindelse med åpningsfesten i dag.

I løpet av halvannet år åpner Coop fire nye store byggvarehus i Oslo-regionen. Kjedesjef for Coop Obs! Bygg, Josef Gimsøy, forventer en solid økning av omsetning etter nyetableringene.
– Vi har allerede et godt grep om markedet andre steder i landet, og omsatte byggevarer for 4 milliarder kroner i fjor. I løpet av de neste to årene satser vi på å øke omsetningen til 6 milliarder kroner. Vi har potensiale for vekst, og mener at Coop Obs! Bygg vil tilføre markedet i Oslo-regionen noe nytt, sier Gimsøy i en pressemelding.

Satser på forbrukerne
Coop Obs! Bygg vil gi samme pris til alle, ikke som andre byggvarehus som gir spesialpris til håndverkere.
– Vi gir nettopriser til alle, og vil på denne måten gi alle våre kunder varer til gode, lave priser. Vi tror våre priser kommer til å føre til en endring av prisbildet på byggevarer i Oslo-regionen, sier Randen.  

Byggevarehus med drive-in
Den nye satsingen på byggvarehus i Oslo-regionen betyr en samlet kapasitetsøkning på 35 000 kvadratmeter. Med en stor drive-in på baksiden av varehusene gir det gode muligheter til å nå høye omsetningsmål.
– Jeg er glad for å kunne starte denne offensiven i Oslo med å åpne dette flotte byggvarehuset på Alnabru. Målet vårt er å omsette for 200-300 millioner kroner årlig. Vi tar sikte på å ta et solid grep om markedet, sier driftsleder for Coop Øst, Gaute Randen.

Sjømat i fokus
I den andre enden av bygget har Coop Obs! Hypermarked flyttet inn med sine 5000 kvm med dagligvarer. Kjeden har valgt å fortsette Smart Clubs satsing på sjømat. Volumet er så stort at de kan flytte fisken direkte fra merdene til butikken, som har egen pakkedisk.
– Ved at vi både bevarer det litt mer eksklusive vareutvalget innen sjømat og kjøtt, samtidig som vi tilbyr billige hverdagsvarer, blir utvalget for forbruker komplett, sier kjedesjef for Coop Obs! Hypermarked, Knut Wellerop.

 

 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår