Ramirent øker kvinneandelen

 
Ramirent øker kvinneandelenKVINNEFORUM: Onsdag var det samling i Ramirents nye kvinneforum der 32 ansatte fra store deler av landet hadde møtt opp på Scandic Oslo City. (Foto: Ramirent).
I 2017 dannet Ramirent et kvinneforum med mål om å øke kvinneandelen i konsernet til 10 prosent innen utgangen av 2020. Nå viser det seg at utleieselskapet har økt andelen fra 7,1 prosent til 9,4 prosent bare i løpet av fjoråret.

Det var høsten 2017 at Ramirent dannet et eget kvinneforum blant annet i den hensikt å øke andelen kvinner i selskapet som jobber i en bransje som er svært mannsdominert. Onsdag var det duket for samling nummer to i det ferske forumet, og under kvinneforum-seminaret ble det presentert oppløftende tallfor de i alt 32 frammøtte som kom til samlingen fra store deler av landet.

 Nær målet på 10 prosent

– Ja, vi har allerede økt kvinneandelen fra 7,1 prosent til hele 9,4 prosent bare i løpet av fjoråret. Så målet vårt om 10 prosentandel innen 2020 bør absolutt være oppnåelig, sier Dortea Gjervik i en pressemelding fra Rmairent. Hun er økonomidirektør i Ramirent og leder arbeidet med det nye kvinneforumet. Et av hovedmålene med kvinneforumet var å sikre at kvinner som er ansatt i Ramirent trives, ønsker å bli værende og gis samme utviklingsmuligheter som menn slik at de ønsker å bli værende i selskapet. – Gjennom dette nettverket har vi økt bevisstheten om viktigheten av mangfold i hele selskapet, påpeker Gjervik.

Økt rekruttering

I tillegg ønsker kvinneforumet å bidra til økt rekruttering av kvinner til Ramirent.
– Et av tiltakene som er gjennomført er at vi har justert stillingsannonsene våre. Vi har endret både tekst og bilder, og i tillegg har vi med tekst om at vi jobber for å bedre kjønnsbalansen i bransjen. I tillegg har vi jobbet med å synliggjøre Ramirent som en god arbeidsplass for kvinner. I disse dager er vi blant annet en del av kampanjen «Kvinner i karrieren» hvor vi har valgt å legge fokus på variasjonen i selskapets stillinger, opplyser økonomidirektøren i meldingen.

Rosa vest

I løpet av fjoråret har Ramirents kvinneforum også arbeidet med en rekke andre saker.

­– Vi har blant annet innført den rosa vesten som allerede har blitt et kjent og kjært produkt internt i Ramirent. Denne er nå en del av vårt standard sortiment og noe alle nyansatte kvinner i selskapet får utlevert, forteller markedssjef Belinda Sandberg i meldingen.

 

 
 
 
 

Stilling ledig

Vise alle ledige stillinger

Byggekostnadskalkulator

Byggekalkulatoren gir deg et enkelt prisanslag for byggeprosjekter basert på areal og geografisk område.

Avansert byggekostnadskalkulator
Klikk her for å logge inn

Produktnyheter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

Siste papirutgave

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår