PcP lanserer ny brandidentitet og nytt nettsted

 
PcP lanserer ny brandidentitet og nytt nettstedSkjermdump av PcP sin nye nettside
PcP, en av de største produsentene av rister, trinn og planker for sikkerhetsløsninger, lanserte i dag selskapets nye merkevareidentitet, logo, slagord og nettsted.

Disse endringene gjennomføres i en tid hvor det er stor etterspørsel etter PcPs sikkerhetsløsninger og produkter i hele Europa.

- Dette er i tråd med ambisjonene om internasjonal vekst. Vår nye merkevareidentitet, med slagordet ’Engineering Safety’, er en hyllest til det vi alltid har gjort, og det vi alltid kommer til å gjøre. Vi sørger for at kundene våre kan drive virksomheten sin på en trygg måte, uansett bransje, ved hjelp av innovative løsninger fra PcP, sier John Nielsen, Group CEO og eier av PcP, i en pressemelding.

Med et helt nytt og brukervennlig nettsted slår PcP sammen alle de landspesifikke nettstedene til ett felles nettsted.

- På den måten møtes alle eksisterende og potensielle partnere av den samme identiteten og det samme kundeløftet – uansett marked. Vår nye merkevareidentitet er utviklet for å understreke vårt fokus på sikkerhet, samtidig som den hyller innovasjonsånden som har preget selskapet vårt helt siden starten i 1927. Den nye merkevareidentiteten beskriver vårt mål om videre vekst i Europa, sier Nielsen videre.

I tillegg til relanseringen har selskapets velkjente produkter også fått ny profil, og nå er de delt inn i tre separate produktserier. Dette inkluderer den nylig lanserte produktserien CUBE.

- CUBE er neste generasjons rister, planker og trinn, med unik estetikk, overlegent forhold mellom styrke og vekt, svært god sklisikring og mye mer, sier Nielsen.

- Den nye merkevareidentiteten hyller alle nivåer av organisasjonen – fra design og produksjon til salg og markedsføring – ved hjelp av bilder av løsninger, men også ved hjelp av menneskene som står bak dem. God forretningsetikk, innovasjon og mangold er verdier som er solid befestet i vårt DNA. Disse prinsippene skyldes ikke bare arven vår, men også menneskene som representerer vår internasjonale organisasjon, og som lar oss utvikle ristløsninger av banebrytende kvalitet, understreker han.

Istedenfor å lage en helt ny logo, henter den inspirasjon fra den opprinnelige PcP-logoen, men tar selskapet inn i fremtiden med en moderne og forenklet stil.

- Den nye logoen og slagordet skal være gjenkjennbare, innby til tillit og utstråle profesjonalitet, sikkerhet og innovasjon.Den nye identiteten gjenspeiler den samme tilnærmingen vi har overfor partnerne våre – vi ønsker å ta sikkerhet til et helt nytt nivå, sier Nielsen avslutningsvis i pressemeldingen.

Om PcP:
PcP – et datterselskap av PcP Corporation A/S (tidligere PF Group A/S) er en ledende internasjonal produsent av sikkerhetsløsninger av høy kvalitet basert på rister, planker, paneler og trinn som designes, utvikles og produseres i Danmark. Selskapet ble grunnlagt av Peder Christian Pedersen i 1927, og ledes i dag av konsernsjef John Nielsen.
PcP produserer standard og tilpassede dimensjoner til ethvert prosjekt, bruksområde og bransje der sikkerhet er avgjørende. PcPs produktfamilier inkluderer CUBE®-, OPTIMO®- og MESH™-gitterrister, trinn og paneler i ulike design, materialer og overflatebehandlinger.
John Nielsen er konsernsjef og eier. Den største aksjonæren i PcP Corporation A/S er Maj Invest, et av Danmarks ledende kapitalforvaltningsselskaper. PcP feirer 100 år i 2027.

 

 

 
 
 
 

Stilling ledig

Vise alle ledige stillinger

Byggekostnadskalkulator

Byggekalkulatoren gir deg et enkelt prisanslag for byggeprosjekter basert på areal og geografisk område.

Avansert byggekostnadskalkulator
Klikk her for å logge inn

Produktnyheter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Siste papirutgave

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår