Ny salgsdirektør i BMI Norge

 
Ny salgsdirektør i BMI NorgeBildet: Christian Stålem er ny salgsdirektør i BMI Norge
Christian Stålem tar over salgsansvaret hos en av Norges største leverandør av tak og fuktsikringssystemer.

Christian Stålem skal fra nå lede salgsorganisasjonen i BMI Norge (tidligere Icopal, Monier og Zanda). Det innebærer ansvar for alle kommersielle aktiviteter ut mot byggevarehandelen.

– Vi har gledet oss til å få Christian på plass. Vi er inne i en omstilling der vi går nye veier for å hjelpe våre kunder og partnere med å lykkes bedre. Det er i denne endringen vi behøver en erfaren salgsdirektør som er vant til å jobbe i en kompleks organisasjon som selger mot både bedrifter og indirekte mot forbrukermarkedet, sier administrerende direktør i BMI Norge, Andreas Fritzsønn, i en pressemelding.

Stålem kommer fra stillingen som salgsdirektør for bedriftsmarkedet i Circle K Norge. Han har jobbet ni år i nevnte konsern, som del av den norske ledergruppen siden 2017. Før dette var han tilknyttet den europeiske organisasjonen der han jobbet med strategi og forretningsutvikling, oppkjøp, og utvikling av digitale kundeløsninger. Før dette jobbet han som strategikonsulent i Capgemini Invent og som befal i forsvaret.

– Christian har en analytisk og innsiktsbasert tilnærming som blir svært viktig når vi skal vinne større markedsandeler. I tillegg er han en fin fyr som vil være en god støtte for sine medarbeidere, og en spennende strategisk samspillspartner for våre kunder og partnere, sier Fritzsønn.
Skal lede en av bransjens største og beste salgsorganisasjon

BMIs salgsorganisasjon teller nå ca. 30 personer i kundenære roller. BMI gjorde en organisasjonsendring høsten 2019 for å bygge en kommersiell styrke som få i byggevarehandelen kan matche.
– Vi bygger en stor og kundenær organisasjon som vil bite enda bedre fra seg i markedet. Jeg har sett frem til å komme over i byggevarehandelen, og det er spennende å jobbe for et selskap som BMI. Vi har sterke merkevarer og rike tradisjoner kombinert med innovasjonskraften som ligger i et relativt nytt globalt konsern, sier Stålem.

Målet er å befeste posisjonen som den foretrukne partneren for proffer og byggevarehandel, og bidra positivt i bransjens grønne skifte. Her er et særlig viktig mål å synliggjøre hvor viktig det er å velge systemer og tjenester med høy kvalitet og gode garantier, som den ferske merkevaren BMI AeroDek er et godt eksempel på.

– Vi skal være aktøren med de beste løsningene for de som ønsker å ta bærekraftige valg. Byggebransjen er preget av mange dyktige aktører med forutsetning til å skape spennende utvikling. Smarte digitale løsninger som forenkler og forbedrer hvordan vi planlegger og bygger blir også viktig. Ikke minst gleder jeg meg til å bli bedre kjent med nye kolleger, og nye bransjekolleger, sier Stålem.

 

 
 
 
 

Stilling ledig

Vise alle ledige stillinger

Byggekostnadskalkulator

Byggekalkulatoren gir deg et enkelt prisanslag for byggeprosjekter basert på areal og geografisk område.

Avansert byggekostnadskalkulator
Klikk her for å logge inn

Produktnyheter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Siste papirutgave

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår