Ny applikasjon fra IFS

 
Ny applikasjon fra IFSStolte toppledere i IFS kunne presentere en ny applikasjon for effektivisering av ulike forretningsmodeller under åpningen av IFS verdenskongress i Atlanta i går. Fra venstre teknologisjef Dan Matthews, visepresident Thomas Säld og CEO, Darren Roos. (Foto: Odd Borgestrand)
Bit deg merke i «IFS Aurena.» Med denne helt nye applikasjonen lover IFS-konsernet at kunden blir satt i sentrum og at ansatte vil øke produktiviteten.
Av Odd Borgestrand
Atlanta, USA
 
Under en mektig og imponerende åpning av IFS sin verdenskongress i Atlanta på selveste 1.mai ble selskapets nye Applikasjon 10 lansert med helt ny og intuitiv brukeropplevelse og over 500 nye funksjonelle forbedringer.
 
Selskapets ferske direktør, Darren Roos, som tiltrådte 1.april i år, fikk dermed en «flying start som leder for et selskap i sterk vekst både i Europa og USA.  Roos understreket i sitt åpningsintervju med en profilert TV-personlighet i CNN-byen Atlanta at IFS Aurena setter kunden i sentrum og øker ansattes engasjement og produktivitet. IFS Aurena lanseres først for business-to-business og vanlige brukere, deretter fortsetter utviklingen i høy hastighet med hjelp av IFS’ evergreen-konsept med løpende oppdateringer av forretningssystemet. 
- Dette blir en moderne, nettleserbasert brukeropplevelse med et intuitivt grensesnitt. Selv små barn ned i to-års alderen lærer seg hvordan berøring av en skjerm gir unike opplevelser, og med IFS Aurena vil bedrifter i en rekke bransjer kunne ta i bruk programmer som sikrer god kontroll over prosjekter og selskapets totale forretningsdrift, mener Darren Roos.
 
Norske selskaper er med
Flere norske selskaper er kunder hos IFS. I Atlanta har blant andre Avinor, Statnett, Jotun, Sporveien Oslo og Hafslund Nett sentrale medarbeidere tilstede blant de totalt 1200 deltakerne under årets storslagne konferanse.  Arrangørene mener dette er tre dager som kan bidra til å endre virksomheten til ambisiøse bedrifter for alltid. Her er det en tettpakket tidsplan med pionerer og visjonære eksperter som vil koble deltakerne inn i en digital framtid, med hele IFS sin produktportefølje.
 
Den store nyheten
Lanseringen av IFS Applications 10 skulle være den store nyheten under åpningen av årets konferanse. En rekke partnere og kunder har fått være med å utvikle applikasjonen, som vil være tilgjengelig både i skyen og on-premise.  Applikasjonen er designet for å hjelpe kunder med å dra nytte av industritrender som automasjon, tilkoblede enheter (IoT) og økt fokus på service. 
Ved hjelp av kunstig intelligens kan brukere kommunisere med systemet via stemme eller tekst, på en intuitiv og effektiv måte. IFS Aurena Bot kan brukes av ansatte og ledere til å stille spørsmål på eget språk, i tillegg til å gjennomføre transaksjoner som for eksempler registrering av fravær og ferie. IFS Aurena Bot er tilgjengelig via populære verktøy som Skype, Skype for Business og Facebook Messenger, samt fra selve forretningssystemet. 
 
Service-selskaper
For selskaper som har service og ettermarked som sitt spesialfelt vil den nye applikasjonen etter IFS-sjefens oppfatning utgjøre en stor forbedring. Service-entreprenører som trenger et integrert forretningssystem tilpasset sin forretningsmodell får her et meget nyttig verktøy, mener han. 
Blant de store forbedringene på dette området er muligheten for å administrere service-oppgaver og kontraktstilbud direkte fra CRM-modulen, forbedret støtte for repeterende arbeidsoppgaver som inkluderer flere personer, fortsatte investeringer i IFS Mobile Work Order, bedre administrasjon og visualisering av ressurskrav og utnyttelse, kostnadskontroll og WIP-regnskap. I tillegg finnes det nye muligheter for å jobbe med kundene gjennom hele service livssyklusen samt enklere administrasjon av arbeid satt ut til underleverandører. 
 
Kunden i sentrum
Teknologisjef i IFS, Dan Matthews, har arbeidet lenge med den nye applikasjonen og han var meget stolt da han kunne gå gjennom de ulike funksjonene under den imponerende presentasjonen i Georgia World Congress Centre i Atlanta.
- Den nye versjonen inneholder mer enn 500 nye funksjoner, inkludert en helt ny brukeropplevelse og kraftige funksjoner for service-orienterte virksomheter. Alt er designet for å hjelpe kundene til å jobbe mer integrert og knytte mennesker og prosesser sammen i et digitalt miljø. Ved å kombinere de nye funksjonene i IFS Applications 10 med nye innovasjoner som IoT og lagdelt applikasjonsarkitektur, kan vi tilby et virkelig unikt forretningssystem, sier Matthews. 
 
IFS Applications 10 har også oppnådd tidlig kommersiell suksess i form av store avtaler med det franske postvesenet La Poste, det globale forsvars- og sikkerhetsselskapet Saab, den ledende svenske kaffeprodusenten Løfbergs Lilla, den sveitsiske mikromotor produsenten Maxon motor og det norske tømmerselskapet Bergene Holm AS for å nevne noen. 
 
OM IFS:
IFS ble grunnlagt i Sverige i 1983 og er i dag en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS utvikler fleksible, helintegrert forretningssystem (ERP), inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service.  På den måten gir IFS sine kunder bedre kontroll over virksomheten og hjelper de med å bli mer fleksible og bedre forberedt på å håndtere endringer i markedet. Selskapet har i dag 3.500 medarbeidere over hele verden, og USA er det raskest voksende markedet i selskapet. Det er derfor ingen tilfeldighet at årets verdenskonferanse i IFS er lagt til Atlanta, en konferanse som for øvrig samler 1200 kunder, partnere, analytikere og presse. Byggfakta er eneste norske fagblad som er invitert til årets konferanse. 
 
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår