Innovasjon innen vedlikehold av heiser

 
Innovasjon innen vedlikehold av heiserIllustrasjonsbilde: Kone
Hver dag kjører over en milliard mennesker heiser og rulletrapper fra Kone. Nå bruker de Salesforce for å drive proaktivt vedlikehold til 450.000 kunder verden rundt.

- Kones nye strategi er å kombinere den kunstige intelligensen Salesforce Einstein med IBM Watson IoT til å drastisk forenkle arbeidet til Kones mange serviceteknikere. Den globale organisasjonen har nå over 55.000 ansatte, hvorav halvparten av dem jobber ute i felten, sier Michael Williams, leder for Service field solutions i Kone Service Business i en pressemelding.

- Med Salesforce kan vi nå gjøre våre tjenester i felten mer proaktive. Dette forbedrer både sikkerhet og forutsigbarheten til utstyret vårt. Da får vi bedre forståelse for kundenes behov, Med Einstein Image Recognition får reparatørene nå mulighet til enkelt identifisere deler og komponenter, sjekke lagerstatus og samtidig avklare neste steg for reparasjonen, alt via ett felles system fra Salesforce, sier Williams.

Kone jobber målrettet med flere innovative steg fremover for å nå ut i nye områder. Ved å kombinere data fra service ute i felten, med salgsdata fra kundene, vil Kone oppnå en 360 graders oversikt over sine brukere.

- Det er utrolig spennende. Dette er grunnen til at vi for noen få år siden bestemte oss for å omstille servicetilbudet fullstendig og vise at det er en klar fordel ved å velge oss. Vi ser nå at med en dyp innsikt i kundenes behov, hentet inn med teknologier som Watson og Einstein, at vi yter service som møter behovene til kundene på en måte som aldri før har vært mulig, sier Henrik Ehrnrooth, CEO i Kone.

Samlet sett vokser befolkningen i urbane områder globalt med 200.000 mennesker hver dag. Kone er representert i over 60 land, inkludert Norge og har samlet sett utplassert 1,2 millioner heiser og rulletrapper. I fjor omsatte selskapet globalt for 8,9 milliarder Euro.

- Salesforce har helt klart vært en av våre viktigste partnere teknologipartnere. Når vi ser på deres informasjonsplattform er det helt klart noe som har hjulpet Kones vekst enormt, sier Ehrnrooth. 

 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår