Ikoniske Hotel Norge by Scandic åpner i ny drakt

 
Ikoniske Hotel Norge by Scandic åpner i ny draktVelkommen til nye Hotel Norge by Scandic
Etter to år med totalrenovering åpner nå Hotel Norge i ny og moderne drakt som Hotel Norge by Scandic. Bergens største hotell skal bli hele byens nye møteplass.

– Vi har gledet oss stort til denne dagen. Hotellet har en helt unik beliggenhet og er som en institusjon å regne i Bergen. Vi ønsker derfor at dette skal bli noe mer enn bare et hotell. Det skal bli en moderne møteplass som syder av liv i alle etasjer – vi skal rett og slett gi storstuen tilbake til bergenserne, sier hotelldirektør Lise Solheim Haukedali en pressemelding.

Hotel Norge by Scandic ligger i hjertet av Bergen og har de siste to årene gjennomgått en omfattende renovering der mer enn 600 millioner kroner er investert for å gi hotellet et moderne, nordisk uttrykk. Hotel Norge by Scandic er utvidet med en ny etasje, og med 415 rom er dette nå også Bergens største hotell. Rommene har vinduer fra gulv til tak som inviterer fjellene, lyset og bymiljøet inn samt 17 flotte suiter med egne private terrasser og spektakulær utsikt over byen.

Det er det internasjonalt anerkjente interiørarkitektbyrået Concrete fra Nederland som har hatt hovedansvaret for interiørdesignet, og de har latt seg inspirere av den vakre naturen som omkranser byen samt moderne, nordisk design med unike detaljer. Den verdenskjente gatekunstneren Dolk fra Bergen har bidratt med flere utsmykninger på hotellet og en av suitene bærer hans navn.

Verdensmester med på laget 

Hotel Norge by Scandic skal kombinere internasjonale smaker og norske råvarer. Mesterkokk Ørjan Johannessen har fått det overordnede ansvaret for hotellets tilbud innen frokost, lunsj og middag som Chef Advisor. I tillegg til Café Norge har hotellet en à la carte-restaurant, restaurant Nova, som ligger i hotellets 3. etasje. Her skal kjøkkensjef Tore Espenes og tidligere Bocuse d’Or vinner, Ørjan Johannessen, tilby bergensere og tilreisende kulinariske opplevelser i verdensklasse.Johannessen forteller at han sikter høyt for å gi gjestene restaurant- og matopplevelser helt utenom det vanlige.

– Kjøkkenet er selve hjertet i hotellet, og her skal vi lage unike matopplevelser. Til dette vil vi bruke de beste råvarene i sesong fra lokalområdet samt inn- og utland, og våre konsepter sprer seg med smaker fra hele verden, sier Johannessen.

En unik posisjon i Bergen

Hotel Norge by Scandic har helt siden åpningen i 1885 hentet inspirasjon fra både det lokale og det internasjonale gjennom å være et møtested for turister og bergenserne.

– Gjennom å flytte lobbyen opp i tredje etasje og med uformelle Café Norge på gateplan, inviteres nå også hele byen inn på hotellet i enda større grad enn tidligere, sier hotelldirektør Haukedal.

Hotellets egen «livsstils-concierge», Yngve Hansen, gleder seg til å tilby gjester opplevelser litt utenom det vanlige.

– Vi skal skape en sosial, livlig og pulserende møteplass drevet av personlig service. Det handler om å skape og tilrettelegge for unike opplevelser og å levere mer enn hotellopplevelsen, forteller Hansen.

Hotelldirektør Haukedal er enig at det er viktig å satse på gjesteopplevelser, og hun har store ambisjoner for det ikoniske hotellet.

– Vi skal være det ledende hotellet i Bergen og på Vestlandet. Derfor vil vi fokusere på å skape gode opplevelser for gjestene. Dette skal vi gjøre gjennom god service og et variert og spennende tilbud innen musikk, kultur, mat og drikke i Bergen. Dette skal være et hotell for de som ønsker det lille ekstra, forklarer hotelldirektøren, som gleder seg til å åpne dørene for lokale og internasjonale gjester.

 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle

  

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår