AkzoNobel ansetter ny leder i Norden

 
AkzoNobel ansetter ny leder i NordenBildet: Kees-Jan Starrenburg
Kees-Jan Starrenburg tiltrer som ny leder i Norden for AkzoNobel og virksomhetsleder for Decorative Paints.

- Jeg ser frem til å lede AkzoNobel i Norden, styrke våre posisjoner i markedet og fortsette utviklingen som ledende malingsvirksomhet med fokus på innovative og bærekraftige produkter og løsninger for kundene våre. Vi er på god vei til å oppnå vår felles strategi «15 by 20» som dels vil resultere i at vi blir mer lønnsomme, men også at vi som organisasjon er bedre rustet for fremtiden, sier Kees-Jan Starrenburg i en pressemelding.

AkzoNobel, en av verdens ledende virksomheter innenfor maling og overflatebehandling, har valgt Kees-Jan Starrenburg som ny leder i Norden. AkzoNobel har vært en del av den nordiske malingsindustrien i over 200 år, og virksomheten omfatter hele kjeden fra utvikling og produksjon til distribusjon og salg av maling til forbrukere, malere og industrisegmentet.

Kees-Jan Starrenburg tiltrådte i april og etterfølger Jesper Salskov Jensen, som etter seks år fortsetter sin karriere utenfor AkzoNobel. Kees-Jan kommer delvis til å lede den nordiske virksomheten til Decorative Paints-enheten som produserer, markedsfører og selger velkjente varemerker som Nordsjö, Sadolin og Cuprinol.
Før Kees-Jan Starrenburg startet sin karriere hos AkzoNobel, arbeidet han hos Sabic, en multinasjonal kjemiindustriaktør i Nederland og Storbritannia.

I 2010 påtok Starrenburg seg stillingen som ansvarlig for AkzoNobels butikker i Nederland. Han fortsatte deretter i stillingen som markedssjef for Decorative Paints i Sveits/Østerrike og senere som virksomhetsleder i Sveits. Nylig var Kees-Jan ansvarlig for integrasjonen og utviklingen av et av AkzoNobels oppkjøp, Fabryo, som produserer og selger maling i Romania. Kees-Jan Starrenburg har med andre ord en gedigen erfaring innenfor bransjen med over et desennium hos AkzoNobel i ulike lederstillinger.

- Koronavirusutbruddet har til en viss grad tvunget AkzoNobel til å avvente reisen mot «15 by 20». Men for våre virksomheter i Norden har det også ført med seg muligheter til økt salg og fornøyde kunder da etterspørselen etter maling har økt i takt med at flere og flere tilbringer mer tid hjemme. AkzoNobel er rustet til å gjenoppta og akselerere når markedet tar seg opp igjen for de av våre kunder innen industrisegmentet som i dag har minsket sitt behov som følge av covid-19, sier Starrenburg avslutningsvis.
 

 

 
 
 
 

Stilling ledig

Vise alle ledige stillinger

Byggekostnadskalkulator

Byggekalkulatoren gir deg et enkelt prisanslag for byggeprosjekter basert på areal og geografisk område.

Avansert byggekostnadskalkulator
Klikk her for å logge inn

Produktnyheter

Vis alle

  

Bransjekommentar

Vis alle

  

Siste papirutgave

 
 
 
Retningslinjer for datahåndtering, personvern og informasjonskapsler

Ved å surfe videre på vår hjemmeside og bruke våre tjenester godkjenner du at vi samler inn data om dine besøk. I vår personvernerklæring forklarer vi hvilke data vi samler inn, hvorfor vi samler dem inn og hva vi bruker dem til. Les mer...

OK, jeg forstår