Ett varemerke – én kraft

 
Ett varemerke – én kraft
Nordic Waterproofing spisser satsingen mot det norske proffmarkedet, og samler produktene under ett felles varemerke; MATAKI!

- Samtidig er vi såpass dristige at vi har som målsetning at MATAKI skal bli ledende leverandør av tettesjiktsystemer og dertil hørende produkter i dette segmentet, sier daglig leder Petter Holth.

Tydeligere kommunikasjon
Strategiendringen ble skissert etter at Nortett AS ble en del av Waterproofing Group i 2012, og blir nå lansert med stor kraft.

- MATAKI et «top of the line» varemerke i Sverige mot proffmarkedet. Nå samler vi oss under samme paraply og tar steget opp i Premium-segmentet også her med samme profilering. Dermed blir kundene våre en del av en større enhet, en større kraft, sier Holth.

Tilpasset i forhold til det norske markedet
Selv om de har samme innpakning som i Sverige, er produktene her selvsagt tilpasset i forhold til både regelverk og etterspørsel i det norske markedet.

- Vi skal levere de beste produktene og den tydeligste kommunikasjonen, dokumentasjonen og supporten, fastslår han, og nevner økt digitalisering som en del av den framtidige informasjonsflyten.

Begge segmenter
Inntil nå har varemerket Nortett vært benyttet på produktene både til konsum- og proffmarkedet. Nå tas det altså grep for et klart skille. Holth bemerker at Nortett-navnet fortsatt vil eksistere, men vil bli benyttet i konsummarkedet med et noe lettere vareutvalg.

- Også det er et viktig marked på grunn av stort volum, sier han.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Siste papirutgave

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle