Byggmax med ny strategi

 
Byggmax med ny strategi
Byggvarekjeden Byggmax som har vært på det norske markedet i ti år og som i dag har 34 butikker I Norge, har utviklet en ny strategi som skal bidra til ytterligere vekst og økt lønnsomhet i fremtiden.

Dette gjelder bl.a. testing av nye butikk konsepter, utvidelse av produktsortimentet samt økt fokus på organisk vekst. Hovedfokuset til Byggmax er fortsatt lavest mulige priser til kundene og lavest mulig kostnadsnivå.

- Vi skal i sommer teste et nytt konsept med “mindre” byggvarehus som vi tror kan bli interessante og aktuelle for det norske markedet. Dessuten ønsker vi å utvide vårt produktsortiment med bredere satsing på hagerelaterte produkter. Dette tester vi i sommer ut i våre varehus i Borlänge og Vellinge og noe om vi vurderer som relevante for vår varehus Norge, sier country manager for Sverige & Norge Marcus Essesjø i Byggmax Group.

I henhold til den nye strategien vil Byggmax ha økt fokus på organisk vekst og ikke gjennom oppkjøp. Byggmax har de siste årene kjøpt Skånska Byggvaror og Builder men ønsker å vokse organisk. Dette innebærer åpning av flere byggvarehus i eksisterende land samt et bredere produktsortiment. Byggmax vil videreutvikle satsingen på e-handel som er en voksende del av totalomsetningen.

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Bygg Reis Deg 2017

Vis alle

  

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle