Byggfakta Docu tilbyr lønnsom informasjon

 
Byggfakta Docu tilbyr lønnsom informasjonBildet: Det skal ikke glemmes at det fysiske møtet mellom mennesker ansikt til ansikt fortsatt eksister, selv i en digital hverdag. Key account manager Betty Søderholm og digital media manager Mogens S. Wennersten i TV-intervju til Byggfakta etter frokostseminaret i dag. Foto: Odd Borgestrand
Byggfakta`s digitale løsninger, digitale flater for byggebransjen, media i framtida og byggenæringens digitale tilstand. Dette var overskriftene under frokost-seminaret under Bygg Reis Deg i dag.

Tekst: Odd Borgestrand - Film: Einar Langholen-Schulstad

Det ble to timer tettpakket med informasjon der digitale plattformer og moderne kommunikasjon ble løftet fram som framtidens muligheter. Byggfakta Docu`s univers med landets største produktdatabase, bladene VVS aktuelt og Byggfakta og en rekke ulike nettsteder, data innsamlet av Google, Facebook, LinkedIN og kunstig intelligens, er også en del av universet.

Det skal ikke glemmes at det fysiske møtet mellom mennesker ansikt til ansikt fortsatt eksister, selv i en digital hverdag.

Overvåker markedet
-Poenget er å benytte dataene på en måte som setter Byggfaktas kunder best i stand til å overvåke markedet og gjøre de rette valgene i forhold til sin egen virskomhet. For våre kunder handler det om å komme i dialog med markedet, slo key account manager Betty Søderholm og digital media manager Mogens S. Wennersten, fast.  

Lønnsom informasjon
Byggfakta Docu vil gi bransjen lønnsom informasjon.  Da handler det om å posisjonere seg, gjøre seg synlig og jobbe smart. Docu Nordic har nå en omsetning på 500 millioner i Norden og har som mål å utvikle seg videre.
Under seminaret var det tydelig at Byggfakta Docu`s visjon er å være den norske byggenæringens markedskanal for nye forretningsmuligheter. Selve forretningsidéen er å etablere kontakt mellom kjøpere og selgere av produkter og tjenester på det norske bygg- og anleggsmarkedet.

-Vi skal dermed skape økt effektivitet, kvalitet og lønnsomhet for alle parter, var budskapet fra administrerende direktør, Knut Grønningen.

Byggfakta-databasen inneholder nå 20.000 forretningsmuligheter med en gjennomsnittlig verdi på 175 millioner kroner. Basen er tidlig på banen når prosjekter er under planlegging, og det betyr at Byggfakta Docu`s kunder kan følge aktuelle prosjekter gjennom egen overvåking.

Ikke bare digitalt
Selv om mediehverdagen er digital lever både papiraviser og fagblader midt i internett-universet.
-Ryktet om papiravisenes framtid har pågått i mange år, men det viser seg at avisene er i en lang dødsprosess. Det er noen som fortsatt vil lese på papir. Synligheten er fortsatt størst på trykk, mente mediesjef i Docu Nordic AB, Mikael Sagstrøm.

De ulike mediene har hver sin funksjon og hver sin rolle. Livsstilsmedia er noe annet enn nyheter på radio og TV. Nettaviser er fortsatt aviser, og fagblader lever godt både på nett og på papir.

Det viktigste innen business er å vite hvem man når med sitt budskap. Høy kvalitet på målgruppen er viktigere enn stor rekkevidde, mente Sagstrøm.
-Ingen har fasiten på hvordan media vil fungere i framtida, men målgruppen er der og den vil alltid være der, konkluderte han. 

comments powered by Disqus
 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Siste papirutgave

Prosjektnyheter

Vis alle

  

Produktnyheter

Vis alle