Byggfakta Byggfakta
 
 
 

Backe velger Motek

 
Backe velger Motek

BackeGruppen har valgt Motek som sin samarbeidspartner på maskiner og festemateriell. Hovedkriteriene var HMS og totaløkonomi. 

Motek er valgt som samarbeidspartner på maskiner og festemateriell for hele BackeGruppen. Valget ble tatt på bakgrunn av flere kriterier, men hovedkriteriene var HMS og totaløkonomi.  - Når vi valgte Motek som leverandør gjorde vi det fordi vi me...

+ Read more

Motek er valgt som samarbeidspartner på maskiner og festemateriell for hele BackeGruppen. Valget ble tatt på bakgrunn av flere kriterier, men hovedkriteriene var HMS og totaløkonomi. 

- Når vi valgte Motek som leverandør gjorde vi det fordi vi mener det er totaløkonomisk lønnsomt, sier innkjøpsdirektør i BackeGruppen, Mårten Skällenäs i en pressemelding. 

 

Høye krav

BackeGruppen stiller høye krav til sine leverandører når det gjelder HMS, og før valget av leverandør ble tatt ble maskinene grundig testet i forhold til blant annet vibrasjoner, støy og vekt. Det ble gjennomført 84 brukertester i samarbeid med Hjelp 24, bedriftshelsetjenesten som har spisskompetanse innen HMS. 

- Resultatet av disse testene var med på å velge Motek som leverandør, forteller Skällenäs, og legger til at håndverkernes mening spiller en sentral rolle i avgjørelsen og at de gjerne vil ha maskiner fra Motek, som Hilti, Festool og Bostitch. 

Også leveransedyktighet var viktig for BackeGruppen i valg av leverandør, og Motek er blant bransjens beste med en leverandsedyktighet på over 98 prosent, som fører til at BackeGruppen kan levere prosjektene sine til avtalt tid. 

- Det er viktig for oss å få riktig produkt til rett tid. Det går på leveringsdyktighet, men det innebærer også at fagsterke selgere i Motek velger de mest effektive løsningene for oss, sier han. 

 

Totaløkonomisk gunstig

Kvalitet på verktøy og festemidler er en selvfølge for BackeGruppen. Produktkvaliteten til Motek bidrar til gode garantiordninger, som for eksempel Hilti Lifetime Service.

- Service og gode garantiordninger som Hilti Lifetime Service gir Motek et fortrinn i valget av leverandør. Det er totaløkonomisk gunstig, mener Skällenäs.

 

Et historisk kundeforhold

Kundeforholdet mellom Motek og BackeGruppen har vart i mange tiår. Forholdet mellom de to har spor helt tilbake til da grunnleggeren av Backe, Gunnar M. Backe, jobbet hos Gustaf Aspelin i 1931. Aspelin grunnla deler av det som i dag heter Motek, hvor Aspelin Ramm eier bedriften.

- Vi ser frem til å levere våre kvalitetsprodukter til BackeGruppens kvalitetsbygg i årene fremover, sier salgsdirektør i Motek, Christian E. Beutelspacher.  

- Read less

 

 
 
 
 

Aktivitetskalender

Vis alle

  

Nytt om navn

Vis alle

  

Siste papirutgave

Produktnyheter

Vis alle